طراحی نمای ساختمان

نمای ساختمان چیست؟

نما به یک طرف ، معمولاً جلوی یک ساختمان اشاره دارد. این قطعه ای جدایی ناپذیر در طراحی کلی ساختمان است. این فرصت را برای ایجاد شخصیت و شخصیت در یک ساختمان فراهم می کند. نماها می توانند در اشکال و اندازه های مختلف باشند و این واقعاً فرصتی برای معمار است که با جان بخشیدن به یک ساختمان استعداد خود را به نمایش بگذارد.

اگرچه یک نما اغلب با ساختمانهای قدیمی و ساختمانهای معتبر در ارتباط است ، اما هر ساختمانی می تواند نمای قابل تشخیص ایجاد کند. بسیاری از ساختمانها و ساختمانهای ذکر شده در مناطق حفاظت شده ممکن است محدودیت هایی در تغییر نمای خود داشته باشند. این اهمیت آنها را نه تنها به ساختمان بلکه برای جوامع محلی و محیط نشان می دهد.

https://facadeexecution.blogsky.com/1400/01/24/post-76/%d9%85%d8%ad%d8%af%d9%88%d8%af%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%ae%d8%b0-%d8%aa%d8%a7%db%8c%db%8c%d8%af%db%8c%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c

دیوار پرده نوعی نما است که هیچ تأثیر ساختاری ندارد. این یک ساختار جداگانه متصل به ساختمان است. این امر به ویژه در معماری مدرن معمول است که معمار به سادگی از طرحی استفاده می کند اما آن را به پشتوانه ساختاری ساختمان نمی رساند.

در اینجا در NORclad ، ما علاقه مند هستیم نشان دهیم که چگونه معماری و ساختمانهای مدرن می توانند از نمای ساختمان برای بهبود طراحی ساختمان استفاده کنند. یک طراحی ساده و در عین حال زیبا می تواند به طور ناگهانی شخصیت یک ساختمان و نحوه درک آن را تغییر دهد. این قدرت طراحی عالی است و این چیزی است که ما بی وقفه در ایجاد آن کار می کنیم.

چرا نمای ساختمان مهم است؟

نمی ساختمان از آن جهت مهم است که فرصتی برای تأکید بر طراحی است. تعداد زیادی از ساختمانها به طرحهای استاندارد رضایت می دهند که مطابق با مقررات ساختاری هستند اما فاقد هر نوع شخصیت هستند. این اثر مخربی بر مکانهایی که در آنها زندگی می کنیم با ساختمانهایی که فاقد چیز خاصی هستند ، می گذارد.

اخذ تاییدیه نمای شهرداری 

نمای ساختمان علاوه بر زیبایی از نظر زیبایی ، نقش مهمی در بهره وری انرژی و همچنین پیوند دادن طراحی ساختمان خارجی با طراحی داخلی دارد. با نوآوری های جدید در مواد ، ایده ها و طراحی ، یک نمای ساختمانی می تواند فرصت های زیادی را برای ساختمان ها باز کند.

همانطور که ما به طور مداوم از ساختمانهایی که در آنها زندگی می کنیم و کار می کنیم تقاضای بیشتری داریم - خواه به همین میزان کارآیی انرژی داشته باشند و یا اینکه در مکانی خاص چقدر خوب بنشینند ، نمای ساختمان بخشی اساسی در این امر است.

نمای ساختمان یا دیوار پرده تأثیر زیادی در جریان هوا و نور در ساختمان و همچنین نحوه کنار آمدن آن با شرایط محیطی خواهد داشت. به عنوان مثال ، این می تواند از تشکیل یک تونل باد جلوگیری کند و یا یک ساختمان در معرض تاب خوردن در اثر شدت باد نباشد.

 طراحی نما

معماری نما و دیوارهای پرده می توانند به چیزهای مختلفی برای یک معمار کمک کنند. در اینجا در NORclad ، تمام موارد ممکن را با الوار برای نمای ساختمان به نمایش گذاشته ایم.

روکش های الوار به دلیل داشتن مشخصات محیطی ، هزینه ، ویژگی های نصب و سهولت استفاده ، ماده ای مناسب برای این کار هستند. روکش های چوبی به ما امکان ایجاد نماهایی را می دهد که برای ساختمان ارزش ایجاد می کنند و همچنین زیبایی های زیبایی ایجاد می کنند.

ما متوجه شده ایم که توانایی ما برای استفاده از الوار برای ترکیب ساختمان به طور طبیعی در مکان آن چیزی بوده است که ساختمان را به سطح بالاتری می رساند.

نمای چوبی به معمار اجازه می دهد جزئیات فوق العاده ای ایجاد کند که فقط با مواد دیگر امکان پذیر نیست. این باعث می شود کارهای بسیار تمیز و مرتبی برای یک ساختمان ایجاد شود ، که به ایجاد یک پایان کلی بسیار حرفه ای و چشمگیر کمک می کند. از روکش های الوار می توان برای ایجاد الگوها یا توهمات روی دیوار استفاده کرد یا در کنار مواد ناهموار و روستایی از آن استفاده کرد تا ظاهر متضاد زیبایی ایجاد کند.

نوع روکش های چوبی نیز می تواند سهم بزرگی در شکل گیری شخصیت ساختمان داشته باشد. گونه های مختلف و تیمارهای مختلف بر رنگ و شکل چوب تأثیر می گذارد. این فرصت ها را برای ایجاد تضادها و طرح های هوشمندانه فراهم می کند که از ویژگی های طبیعی روکش الوار استفاده می کند.

هیچ قانون یا فرایندی وجود ندارد که شما در هنگام طراحی و ساخت نما باید از آنها پیروی کنید. این کاملاً به خود شما بستگی دارد و یک فرصت واقعی برای نمایش شخصیت در ساختمان است. نما و دیوارهای پرده از ویژگی هایی است که هم خانه ها و هم ساختمانهای تجاری می توانند از آن استفاده کنند. از آنجا که افراد بیشتری در برابر طراحی خسته کننده و ساختارهای استاندارد ساختمان شورش می کنند ، نمای ساختمان به احتمال زیاد به بخشی جدایی ناپذیر از طراحی تبدیل می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد